Speksit
Tier : 6
Vaunutyyppi : TD/PST
Hinta (krediitit/kulta) :950 000
Tutkimushinta (xp) : 27 350
Kehitys ja stock grind
Stockina Hellcat on pettymys ja tutkittavaa on jonkin verran, joten ei se siitä hetkessä muutu.
Stockitykki
on täyttä kuonaa, se on huonompi kuin T67:n paras tykki. Eli jos tällä 3" tykillä joutuu aloittamaan, on edessä piiiitkä taival kohti parempaa, sillä edessä on pari muuta tykkiä vielä tutkittavan + uusi tykkitorni. Tämän jälkeen vasta aukenee tie 90mm tykkiin.
90mm AT M3 on omaan tieriin nähden kauttaaltaan erinomainen: läpäisy 160mm (kulta-ammuksella todella hulppeat 243mm), damagea 240, tulinopeus 7.06s/min (eli ~9s/lks), tähtäysaika vain 1.7s ja tarkkuus (=hajonta) erinomaisen pieni 0,35. Siis todella loistava tykki, vieläpä AP ammukset eivät ole ihan tolkuttoman hintaiset (255 krediittiä/kpl). Sama tykki on muuten ylemmän tierin vaunuissakin.
Tier : 6
Vaunutyyppi : TD/PST
Hinta (krediitit/kulta) :950 000
Tutkimushinta (xp) : 27 350
Kehitys ja stock grind
Stockina Hellcat on pettymys ja tutkittavaa on jonkin verran, joten ei se siitä hetkessä muutu.
90mm AT M3 on omaan tieriin nähden kauttaaltaan erinomainen: läpäisy 160mm (kulta-ammuksella todella hulppeat 243mm), damagea 240, tulinopeus 7.06s/min (eli ~9s/lks), tähtäysaika vain 1.7s ja tarkkuus (=hajonta) erinomaisen pieni 0,35. Siis todella loistava tykki, vieläpä AP ammukset eivät ole ihan tolkuttoman hintaiset (255 krediittiä/kpl). Sama tykki on muuten ylemmän tierin vaunuissakin.
No samanlailla ei voi kehua vaunun muita tykkejä;
toiseksi paras 75mm tykki on ruokottaman heikko, ainoastaan tulinopeus
kompensoi hieman. Toinen 75mm tykki melkein sama kuin aiemmin mainittu,
mutta hieman heikompi spekseiltään. 76mm tykit on käytännössä
samansuuntaiset kuin edellisessä T67 vaunussa. Eli stock grindi jatkuu stocki tykin jälkeen vielä T67 vaunun tykkien suorituskyvyn verran. No mutta tosiaan kun uusi torni on vaunussa, pääsee 90mm tykkiä vielä aukaisemaan ja sitten kun se on vaunussa kiinni, lysti alkaa.
Hellcat on liikkuvuudeltaan tunnettu vaunu, tosin tutkittavaa/päivitettävää on kahden uuden moottorin verran. Kyytipoikana tulee vieläpä yksien telojen päivitys. Näin ollen tässäkin jumitetaan hetken ennen kuin vaunu pääsee maineensa mukaisiin suorituskykyihin.
M18 Hellcat omaa rehellisesti sanoen jokseenkin tuskallisen stock grindin, tosin tämäkin menee nopeasti kiitos tier 6 tason.
Vahvuudet/heikkoudet
Hellcat seuraa jossain määrin suhteellisen uskollisesti edeltäjäänsä T67 vaunua. Näin ollen samat piirteet; niin vahvuudet kuin heikkoudet seuraavat perässä...mutta silti moni asia tuntuu olevan T67:n nähden toisin.
Positiivisista asioista, eli vahvuuksista nousee ehdottomasti 90mm tykki, se on suhteessa selvästi parempi kuin T67:ssa ja monessa muussa saman tierin vaunussa. Tykin suorituskyvyillä pärjää säällisesti myös aina tier 8:aan asti, mitä vastaan voi vaunulla joutua pelaamaan. No muilla tykeillä homma menee pakkasen puolelle ja reilusti.
Toinen vahvuus on liikkuvuus..varauksin. Siis vaunu on kova kulkemaan, nopeutta luvataan se 72km/h ja tehopainosuhde on hulppeat 22,71ht/t. No jostain kumman syystä tämän nopeuden saavuttaminen ei käy ihan naks-ja-poks..oikeassa elämässä sanoisi että välitykset ovat kapineesa pitkät.
No aasinsiltana mainittakoon että jostain kumman syystä vaunun liikkuvuus on tahmea; vaunu jotenkin tahmaa kääntyessä, voi jumittaa/hidastaa milloin missäkin jne. Siis nämä on muuttunut T67 vaunusta, joka meni kuin viitapiru melkein missä vain. No ei siis Hellcat mikään kömpelö siltikään ole. Toinen usein ärsyttävä seikka on hidas tykkitornin kääntyminen, sama kuin T67:ssakin.
Panssarointi, se on samaa luokkaa edeltäjän kanssa. Eli korkean tehopainosuhteen hinta on onneton panssarointi. Edeltäjänsa tavoin tykkitorni on päältä avoin, eli tykiston tuli kun osuu kohdalla, voi laulu olla kerrasta poikki ja pejaalan tie on takaisin talliin. Panssarointi on selvä vaunun heikkous.
Näköetäisyys on normi 370mm stockina, se on TD:ksi heikko, eli kiikarit/vast. on syytä varustaa vaunuun.
Fiilikset ja tuntemukset
Summaus ja suositukset
Summaus M18 Hellcat:sta...se tosiaan on aika selvä jatkumo T67 vaunusta, mutta vaunu menee ehkä lähemmäksi perinteistä TD:tä siinä kun T67 oli jotain poikkeuksellista liikkuvuuden suhteen. Ei Hellcat nyt kerrasta mikään Brittien kömpelö AT -vaunu ole, mutta "naksun" hieman siihen suuntaan. Sama "vaunun jäykistymistrendi" itse asiassa jatkuu sarjan seuraavassa kehityspuun ilmestyksessä T25/2:ssa, puhumattakaan T28 protosta. Hellcat on silti hauska ja helppo vaunu pelata, jahka kaikki on päivitetty vaunussa huippuunsa, vaunu on myös hyvin tasapainossa omaan tier -tasoon.
Hellcat on liikkuvuudeltaan tunnettu vaunu, tosin tutkittavaa/päivitettävää on kahden uuden moottorin verran. Kyytipoikana tulee vieläpä yksien telojen päivitys. Näin ollen tässäkin jumitetaan hetken ennen kuin vaunu pääsee maineensa mukaisiin suorituskykyihin.
M18 Hellcat omaa rehellisesti sanoen jokseenkin tuskallisen stock grindin, tosin tämäkin menee nopeasti kiitos tier 6 tason.
Vahvuudet/heikkoudet
Hellcat seuraa jossain määrin suhteellisen uskollisesti edeltäjäänsä T67 vaunua. Näin ollen samat piirteet; niin vahvuudet kuin heikkoudet seuraavat perässä...mutta silti moni asia tuntuu olevan T67:n nähden toisin.
Positiivisista asioista, eli vahvuuksista nousee ehdottomasti 90mm tykki, se on suhteessa selvästi parempi kuin T67:ssa ja monessa muussa saman tierin vaunussa. Tykin suorituskyvyillä pärjää säällisesti myös aina tier 8:aan asti, mitä vastaan voi vaunulla joutua pelaamaan. No muilla tykeillä homma menee pakkasen puolelle ja reilusti.
Toinen vahvuus on liikkuvuus..varauksin. Siis vaunu on kova kulkemaan, nopeutta luvataan se 72km/h ja tehopainosuhde on hulppeat 22,71ht/t. No jostain kumman syystä tämän nopeuden saavuttaminen ei käy ihan naks-ja-poks..oikeassa elämässä sanoisi että välitykset ovat kapineesa pitkät.
No aasinsiltana mainittakoon että jostain kumman syystä vaunun liikkuvuus on tahmea; vaunu jotenkin tahmaa kääntyessä, voi jumittaa/hidastaa milloin missäkin jne. Siis nämä on muuttunut T67 vaunusta, joka meni kuin viitapiru melkein missä vain. No ei siis Hellcat mikään kömpelö siltikään ole. Toinen usein ärsyttävä seikka on hidas tykkitornin kääntyminen, sama kuin T67:ssakin.
Panssarointi, se on samaa luokkaa edeltäjän kanssa. Eli korkean tehopainosuhteen hinta on onneton panssarointi. Edeltäjänsa tavoin tykkitorni on päältä avoin, eli tykiston tuli kun osuu kohdalla, voi laulu olla kerrasta poikki ja pejaalan tie on takaisin talliin. Panssarointi on selvä vaunun heikkous.
Näköetäisyys on normi 370mm stockina, se on TD:ksi heikko, eli kiikarit/vast. on syytä varustaa vaunuun.
Fiilikset ja tuntemukset
M18 Hellcat on tosielämässä todella kovassa maineessa toisesta maailmansodasta, väitetään sillä ajettavan jopa yli 100km/h nopeutta. Ns.Superhellcat ko. tykillä on mystinen käsite. Puolestaan WOT:ssa eri foorumeilla Hellcattia suitsutetaan, myös sitä näkee usein peleissä, eli suosittu vaunu on.
No itsellä oli kovat odotukset Hellcattiin T67 fanittaneena ja kovin tykänneenä. Pettymys oli jonkinlainen johtuen Hellcatin stockikunnosta. Kärsivällisesti pelatessa vaunu parani, muttei sille tasolle mitä oli odotukset. Tykki tosin toi virneen naamalle..tuo edelleenkin kun Hellcatilla pelaa tier 6 pelejä.
Nyt ei pidä kumminkaan käsittää aiempaa väärin: M18 Hellcat on loistava TD, sillä täytyy vain osata pelata (kuten kaikkilla vaunuilla) ja täytyy tiedostaa heikkoudet. Hellcat:n pelityyliksi soveltyy hyvin perinteinen pitkän matkan sanipperitoiminta ja vaunu soveltuu erinomaisesti aktiiviseen aseman vaihtoon hyvän liikkuvuuden ansiosta. Tykkitornin ärsyttävän hidas kääntyminen tuntuu tulevan usein peleissä eteen ja mitään "hit'n'run" -tyylistä peliä ei Hellcatilla saa toteutettua oikein millään tykkitornin hitaudesta johtuen.
No itsellä oli kovat odotukset Hellcattiin T67 fanittaneena ja kovin tykänneenä. Pettymys oli jonkinlainen johtuen Hellcatin stockikunnosta. Kärsivällisesti pelatessa vaunu parani, muttei sille tasolle mitä oli odotukset. Tykki tosin toi virneen naamalle..tuo edelleenkin kun Hellcatilla pelaa tier 6 pelejä.
Nyt ei pidä kumminkaan käsittää aiempaa väärin: M18 Hellcat on loistava TD, sillä täytyy vain osata pelata (kuten kaikkilla vaunuilla) ja täytyy tiedostaa heikkoudet. Hellcat:n pelityyliksi soveltyy hyvin perinteinen pitkän matkan sanipperitoiminta ja vaunu soveltuu erinomaisesti aktiiviseen aseman vaihtoon hyvän liikkuvuuden ansiosta. Tykkitornin ärsyttävän hidas kääntyminen tuntuu tulevan usein peleissä eteen ja mitään "hit'n'run" -tyylistä peliä ei Hellcatilla saa toteutettua oikein millään tykkitornin hitaudesta johtuen.
Summaus ja suositukset
Summaus M18 Hellcat:sta...se tosiaan on aika selvä jatkumo T67 vaunusta, mutta vaunu menee ehkä lähemmäksi perinteistä TD:tä siinä kun T67 oli jotain poikkeuksellista liikkuvuuden suhteen. Ei Hellcat nyt kerrasta mikään Brittien kömpelö AT -vaunu ole, mutta "naksun" hieman siihen suuntaan. Sama "vaunun jäykistymistrendi" itse asiassa jatkuu sarjan seuraavassa kehityspuun ilmestyksessä T25/2:ssa, puhumattakaan T28 protosta. Hellcat on silti hauska ja helppo vaunu pelata, jahka kaikki on päivitetty vaunussa huippuunsa, vaunu on myös hyvin tasapainossa omaan tier -tasoon.
Kun stocki -kunnosta on rämmitty vaunun kehityksessä ylös, on Hellcat suositeltava vaunu. TD, joka liikahtaa aika kiukkusasti, on nopea, huipputykki ja TD:lla harvinaista herkkua pyörivällä tykkitornilla varustettuna on Hellcatissa paljon plussaa ja suositeltavaa, kunhan oppii vaunun.
Summa -2,5
Pisteet: + 1,83
Plussat & Miinukset
+ Tykin ominaisuudet: tarkkuus, damaget, läpäisy..huima läpäisy kulta-ammuksilla (4)
+ Vaunun nopeus (4)
+ 360° tykkitorni (5)
Summa 4,33
Summa 4,33
- Liikkuvuus jotenkin tahmaa (- 2)
- Panssarointi ja avoin tykkitorni (- 4)
- H-I-D-A-S tykkitorni ja tykin liikkeet (- 2)
- Stock grindi (- 2)Summa -2,5
Pisteet: + 1,83
0 kommenttia:
Lähetä kommentti